I: Problemen/Oplossingen

P: Het beeld stopt heel erg regelmatig en begint dan verder te spelen.


O1: Uw iptv zal in principe in movies en series nooit stoppen. (Bij 4K movies hebt u een minimum van 50Mbps nodig) In live tv/kanalen kan een occasioneel stoppen voorkomen maar dit is uiterst zeldzaam in vergelijking met andere iptv aanbieders.

  • De oorzaak is in 99,9% van de gevallen uw internet. Doe dan ook een speedtest op het toestel via deze website: https://www.ziggo.nl/speedtest.

  • Heeft uw toestel een ping hoger dan 45 of een downloadsnelheid lager dan 30mbps dan ligt de oorzaak bij uw internet en kunnen wij dit probleem niet oplossen. Doe een modem reset en wacht 30 seconden.

  • Uw wifi signaal is te zwak (na speedtest haalt u niet de gewenste snelheden).

Gebruik een utp kabel om rechtstreeks te verbinden met de box en doe opnieuw een snelheidstest. Indien deze beduidend beter is en wel de gewenst normen haalt is uw wifi te zwak. 

O2: Het cachegeheugen zit vol. Ga naar de settings van uw box of tv en leeg de cache van de app. Gebruik in android desnoods een cleaner om de cache en andere vertragende software te verwijderen.


P: U heeft helemaal geen IPTV maar wel goede internetwaarden. U kan tevens andere streamingdiensten gebruiken in de hoogste kwaliteit.


O: - Steeds meer internetproviders proberen IPTV te blokkeren. Ze doen dit door op hun servers de toegang tot de ipadressen van de iptv servers te bannen. Dit is meestal tijdelijk voor een paar uur. U kan dan tijdelijk sterke problemen ondervinden in de iptv streaming. Dit wordt veroorzaakt door uw eigen internetprovider, welke aan isp-blocking doet. Doe daarom enkel en alleen een speedtest via ZIGGO


Nog meer oplossingen:

Er zijn 3 mogelijkheden waarom de IPTV-streamingservice bufferproblemen kan hebben aan de kant van de klant:

-Apparaat werkt niet goed

-Applicatie is verkeerd geconfigureerd, moet worden aangepast of is beschadigd

-Internetomgeving heeft problemen

-Apparaat werkt niet goed: hoe te diagnosticeren?

Opmerking: Koppel het apparaat 5 minuten los en schakel het vervolgens weer in. Als dit niet is opgelost, volgt u de onderstaande gids:

A-Device heeft geheugenproblemen

Hoeveel plug-ins/software/applicaties zijn er op uw apparaat geïnstalleerd? misschien is het tijd om afscheid te nemen van een aantal van hen. Een IPTV-apparaat moet zo vrij en zo min mogelijk bezet zijn.

Oplossing: verwijder zoveel mogelijk apps en maak geheugen vrij. Uiteindelijk zou een fabrieksreset het werk doen. 

B-Device heeft CPU-problemen

Dit gebeurt meestal wanneer het apparaat aan het einde van de levenscyclus komt. Soms kunnen toepassingen die op de achtergrond worden uitgevoerd de CPU voor een deel bezetten en nogmaals, het verwijderen van onnodige apps kan zeer nuttig zijn.

Oplossing: soms kan het verwijderen van apps helpen, maar meestal geeft dit aan dat het apparaat op het punt staat met pensioen te gaan. Het teken zou rare hik zijn.

C-Device is aan het opwarmen

Oplossing: Blokkeer de luchtstroom naar binnen niet. Zorg ervoor dat er voldoende ruimte is voor luchtverversing. Als het nog steeds aan het opwarmen is, moet u dit aan een technicus laten zien.

Ultieme oplossing: u kunt het apparaat terugzetten naar de fabrieksinstellingen als u het probleem niet kunt achterhalen. Als dat niet helpt en u er vrij zeker van bent dat het apparaat het einde van zijn levensduur heeft bereikt (dit kan variëren vanwege de hoeveelheid stof, vochtigheid en hitte in uw omgeving), moet u het apparaat mogelijk vervangen door een nieuwe.

-Applicatie vereist tweaken, is verkeerd geconfigureerd of beschadigd: hoe dit op te lossen?

A-Applicatie moet worden aangepast

Oplossing: Zoek de instellingenpagina op uw IPTV-speler op, deze wordt meestal weergegeven als een tandwielpictogram of misschien staat er ergens in het dashboard Instellingen. Zoek naar buffergroottewaarden of spelerselectie. Applicaties zoals de Smart IPTV-app hebben de mogelijkheid om de pre-buffergrootte aan te passen (de hoeveelheid audio-/videogegevens die op het apparaat is opgeslagen voordat ze worden afgespeeld). Soms kan het nuttig zijn om die buffergrootte te verhogen. IPTV Smarters Pro heeft daarentegen de mogelijkheid om de mediaspeler-engine op Android- en Firestick-apparaten te wijzigen. Hier is een gids voor het wijzigen van de mediaspeler-engine van IPTV Smarters pro.

B-misconfiguratie

Ja, hoe interessant de bovenstaande truc ook klinkt, het doen van onnodige/verkeerde aanpassingen kan leiden tot slechte prestaties.

Oplossing: als je al eerder met je instellingen hebt gespeeld, probeer dan de wijzigingen één voor één te herstellen. Zodra de slechte configuratie is gevonden en gecorrigeerd, kunt u andere instellingen terugzetten naar uw gewenste geknepen instellingen.

C-Applicatie is beschadigd

Soms, vanwege het conflict dat wordt veroorzaakt door de installatie van een andere applicatie, de upgrade van de apparaatsoftware of zelfs een upgrade van de IPTV-applicatie, kan deze beschadigd raken.

Oplossing: de enige manier is volledige verwijdering en herinstallatie van de applicatie. Op Android-apparaten en Firesticks wordt geadviseerd om ook de cache en gegevens te wissen.

-Internetomgeving heeft problemen (ervan uitgaande dat het apparaat internettoegang heeft)

Opmerking: Koppel de router 5 minuten los en schakel hem vervolgens weer in. Als dit niet is opgelost, volgt u de onderstaande gids:

A-Verbinding tussen IPTV-apparaat en router

Het eerste waar u naar moet kijken, is de verbinding tussen uw IPTV-apparaat en de netwerkrouter.

Oplossing: de beste en meest geadviseerde verbindingsmethode is een kabel, in ieder geval een CAT7-netwerkkabel die uw apparaat verbindt met de router. Maar als je om wat voor reden dan ook de voorkeur geeft aan wifi, dan moet de kwaliteit van de wifi-verbinding worden gecontroleerd. Hier is een grondige gids over het controleren van de wifi-verbindingskwaliteit op Firestick als voorbeeld.

B-Test de snelheid van uw verbinding

via Ziggo spedtest

C-Router bedient te veel apparaten

Als je router een goedkoop medium model is, zorg er dan voor dat er niet te veel apparaten zijn aangesloten. Het gaat niet alleen om de hoeveelheid bandbreedte die in beslag wordt genomen. Het gaat er ook om hoeveel draadloze apparaten er op de router zijn aangesloten. De router heeft ook een CPU en hoe minder druk, hoe beter.

Oplossing: koppel onnodige apparaten los van de netwerkrouter.

D-Zoek uit wie bandbreedte opslokt

Als uw internetbandbreedte ongeveer 50 megabits is, als het kind en de vrouw online 4k-video's bekijken, kunt u last krijgen van bufferproblemen tijdens het bekijken van uw programma.

Oplossing: upgrade uw bandbreedte indien nodig.

E-verbinding tussen u en de servers van uw provider

Stel dat u in Colombia, Zuid-Amerika woont, en uw provider host zijn servers in Oekraïne. De netwerklatentie of laten we zeggen de netwerkafstand tussen jou en de server(s) zou hoog zijn en dat zal resulteren in slechte buffering, ongeacht hoe goed de provider is of hoe snel je internetverbinding werkt.

Een goede test is om uw iptv op meerdere toestellen te installeren. Als het ene toestel de iptv perfect speelt en de andere niet dan ligt het probleem niet bij de iptv maar in het toestel.